Termeni si conditii
Termeni și definiții
“Bordianu Glass Studio” – reprezintă denumirea comercială a S.C. Optim Glass Art S.R.L., persoana juridică de naționalitate română având sediul în X, cu numărul de ordine în Registrul Comerțului 34228748, codul unic de înregistrare fiscală RO J07/88/2015.
Vânzător – X
Cumpărător – persoană juridică, persoană fizică sau orice altă persoană care își face Cont pe Site și plasează o Comandă.
Client – persoană fizică sau persoană juridică care obține sau are acces la Conținut, prin diferite mijloace de comunicare puse la dispoziție de către “Bordianu Glass Studio” sau pe baza unui acord de utilizare întemeiat între “Bordianu Glass Studio” și persoana ce dorește crearea și folosirea unui Cont de utilizator.
Utilizator – orice persoană juridică sau fizică înregistrată cu un Cont pe site, care, prin terminarea procesului de crearea a Contului, este de acord cu clauzele specifice site-ului din rubrica Termeni și Condiții.
Cont – secțiune din Site compusă dintr-o adresă de e-mail și o parolă unică care permite cumpărătorului transmiterea Comenzii. Contul conține informații despre cumpărător/ beneficiar și istoricul acestuia în site – comenzi, retururi, facturi fiscale, etc.
Site – domeniul www.iulianbordianu.ro și subdomeniile aferente.
Comanda – document electronic ce reprezintă o formă de comunicare dintre vânzător și cumpărător prin care cumpărătorul transmite vânzătorului, prin intermediul site-ului, dorința persoană de a cumpăra Servicii și Bunuri din cadrul site-ului.
Servicii și Bunuri – orice produs care urmează să fie trimis de Vânzător către Cumpărător ca urmare a Contractului Încheiat.
Campanie – demersul prin care se etalează, in scop comercial, un numar finit de Servicii sau/ și Bunuri cu un stoc predefinit și limitat, pentru o perioadă determinată de timp, aleasă de către Vânzător.
Contract – reprezintă convenția la distanță încheiată între beneficiar și vânzător, fără a fi necesară prezența fizică concomitentă a celor doi.
Conținut
• Totalitatea informațiilor din cadrul site-ului care pot fi vizualitate, vizitate sau accesate astfel prin utilizarea unui dispozitiv electronic;
• Componența oricărui e-mail trimis cumpărătorului de către vânzător prin intermediul diferitelor posibilități de comunicare disponibile;
• Totalitatea informațiilor prin diferite mijloace de către un colaborator sau angajat al vânzătorului, beneficiarului, potrivit informațiilor de contractare, specificate sau nu de către acesta;
• Informații legate de Serviciile sau/ și Bunurile sau/ și prețurile practicate de Vânzător pe o anumită perioadă;
• Informații cu privire la Serviciile sau/ și Bunurile sau/ și prețurile practicate de către un furnizor cu care Vânzătorul are încheiate contracte de parteneriat, pe o anumită perioadă;
• Date despre Vânzător sau alte informații privilegiate ale acestuia.
Review – părere personală scrisă de către beneficiarul sau deținătorul unui serviciu sau produs, evaluare bazată pe experiența personală și capacitatea acestuia de a întocmi comentarii calitative și de a-și expune părerea dacă serviciul sau produsul respectă sau nu specificațiile enunțate de către producător.
Rating – mijloc de exprimare a gradului de satisfacție pe care îl are Cumpărătorul/ Beneficiarul pe urma unui produs. Rating-ul se expune sub formă de stele – fiecare produs poate să primeasca un punctaj de la o stea la cinci stele. Gradul de satisfacție va fi asociat întotdeauna cu review-ul scris de către Client/ Utilizator pentru produsul repectiv.
Comentariu – observație și evaluare cu scop critic, în concordanță cu Review-ul sau alt comentariu.
Întrebare – modalitate de adresare către alți Beneficiari/ Utilizatori cu scopul de a obține informații despre serviciile sau produsele din cadrul paginii respective.
Răspuns – replică scrisă care este transmisă Beneficiarului/ Clientului ce a adresat anterior o întrebare pe Site, în secțiunea unui anumit produs. Răspunsul reprezintă o lămurire oferită de un Cumpărător/ Utilizator unui alt cumpărător/ Utilizator în cadrul unei conversații.
Document – prezentele Termene și Condiții.
Newsletter – modalitate de informare periodică, exclusiv electronic, respectiv poștă electronică (e- mail, SMS) ce privește Seriviciile și Bunurile și/ sau promoțiile create de Vânzător într-o anumită perioadă, fără niciun angajament din partea Vânzătorului cu privire la informațiile conținute de acesta.
Tranzacție – rambursarea sau încasarea unei sume în urma vânzării unui Serviciu și/ sau Bun de către X Cumpărătorului.
Specificații – toate informațiile și/ sau precizările Serviciilor și Bunurilor la fel cum sunt specificate în descrierile acestora.
Documente contractuale
Prin plasarea unei Comenzi pe Site, Clientul este de acord cu metodele de comunicare (e-mail sau telefonic) prin care Vânzătorul își desfășoară operațiunile comerciale.
2.1. Înștiințare primită de către Beneficiar, după efectuarea Comenzii ce are rol de informare și nu reprezintă confirmarea Comenzii. Această notificare se face electronic, prin e-mail, sau prin apel telefonic.
2.2. Din motive întemeiate, Vânzătorul are dreptul de a realiza modificări asupra cantității Serviciilor și/ sau Bunurilor din Comandă. În urma modificărilor de acest fel în Comandă, Beneficiarul va fi anunțat printr-un e-mail sau apel telefonic, puse la dispoziția Vânzătorului la finalizarea Comenzii și îi va fi returnată suma achitată.
2.3. Contractul dintre Vânzător și Cumpărător este considerat încheiat în momentul in care Cumpărătorul primește de la Vânzător, prin intermediul poștei electronice și/ sau SMS notificarea de expediere în curs a Comenzii.
2.4. Prețurile si rezervările Serviciilor și/ sau Bunurilor pentru comenzile ce urmează a fi livrate la sediul X sunt valabile 72 (saptezecișidoua) de ore de la înregistrarea Comenzii de către Beneficiar.
2.5. Pe Site, la baza Contractului, vor sta Informațiile și Documentul puse la dispoziție de către Vânzător.
Politica de vânzare online
3.1. Oricărui Client/ Beneficiar îi este permis accesul în vederea plasării Comenzii. Din motive întemeiate, X își rezervă dreptul de a limita accesul Clientului/ Beneficiarului în vederea plasării unei Comezi sau/ și unele din modalitățile de plată permise, în cazul în care crede că în baza conduitei sau a activității Clientului/ Beneficiarului pe Site, acțiunile acestuia ar putea afecta în vreun fel magazinul X.
3.2. Convorbirea cu Vânzătorul se poate realiza direct sau prin intermediul adreselor enunțate în secțiunea Contact din cadrul Site-ului. Vânzătorul are dreptul de a administra informațiile primite fără a fi nevoit să aducă argumente pentru aceasta.
3.3. X poate etala pe Site informații despre Servicii sau/ și Bunuri sau/ și promoții practicate de către acesta, într-o perioadă determinată de timp și în limita stocului disponibil.
3.4. Toate prețurile aferente Serviciilor sau/ și Bunurilor expuse pe Site sunt exprimate în lei (RON) și includ T.V.A.
3.5. În împrejurarea plăților online, Vânzătorul nu poate fi făcut responsabil pentru nici un alt cost suplimentar suportat de Beneficiar, nelimitându-se, dar incluzând comisioane de schimb valutar aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia – în cazurile în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune aparține doar Beneficiarului.
3.6. Toți indicii folosiți pentru descrierea Serviciilor sau/ și a Bunurilor disponibile pe Site (prezentări multimedia/ imagini statice/ dinamice, etc.) nu prezintă o răspundere contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind folosite exclusiv cu titlu de prezentare.
Dreptul de proprietate intelectuală și industrială
4.1. Conținutul, așa cum este definit în introducere, înglobând dar nelimitându-se la logo-uri, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, reprezentări stilizate, text sau/ și conținut multimedia prezentate pe Site, reprezintă proprietatea exclusivă a X, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile în acest sens, în mod direct sau indirect ( prin licențe de publicare sau/ și utilizare).
4.2. Clientului/ Beneficiarului nu îi este permisă plagierea, publicarea, distribuirea, transferul către părți terțe, modificarea sau/ și în acest fel utilizarea, legarea la, alterarea, expunerea, includerea oricărui Conținut în orice alt mediu decât cel original intenționat de X, înglobarea oricărui Conținut în afara Site-ului, eliminarea însemnelor care reprezintă dreptul de autor al X asupra Conținutului și, totodată, participarea la transferul, distribuția, vânzarea unor materiale realizate prin modificarea, reproducerea sau afișarea Conținutului, decât cu acordul scris expres al X.
4.3. Orice Conținut la care Cumpărătorul/ Beneficiarul are sau/ și obține acces prin orice modalitate, se află sub incidența Documentului, în cazul în care Conținutul nu este acompaniat de un acord de folosire valid și specific încheiat între X și acesta, totodată și fără nici o garanție expres sau implicit formulată din partea X aferentă la acel Conținut.
4.4. Cumpărătorul/ Beneficiarul poate transfera, copia sau/ și utiliza Conținut doar în scopuri non- comerciale, doar în cazul în care acestea nu încalcă prevederile Documentului.
Comanda
5.1. Cumpărătorul/ clientul are posibilitatea de a efectua Comenzi pe site-ul nostru, adâugând bunuri și/sau servicii după dorință în coșul de cumpărături. Ulterior va finaliza Comanda prin efectuarea plății, având la dispoziție modalități indicate expres. După ce a fost adăugat în coșul de cumpărături, bunul/ serviciul dorit este disponibil pentru achiziționare în condițiile în care îl avem în stoc. Adăugarea lui în coșul de cumpărături nu va atrage după sine înregistrarea unei comenzi dacă nu a fost finalizată comanda. Nu se va realiza nici rezervarea în mod automat al respectivului bun/ serviciu.
5.2. Finalizarea Comenzii va fi realizată când cumpărătorul consimte că datele pe care le-a furnizat sunt complete, adevărate și corecte, fiind necesare procesului de cumpărare, după care poate fi plasată comanda.
5.3. Prin finalizarea Comenzii, este dat consimțământul către Vânzător de Cumpărător în privința contactării sale, indiferent de mijlocul agreat/ disponibil, oricare ar fi situația în care această acțiune este necesară.
5.4. Vânzătorul are posibilitatea de anulare a Comenzii efectuate de Cumpărător după ce a trimis acestuia în prealabil o notificare, fără a mai avea ulterior vreo obligație față de acesta, respectiv fără a putea exista pretenții în situații precum:
5.4.1. refuzul tranzacției în cazul plăților online, de către banca emitentă a cardului folosit de Cumpărător;
5.4.2. invalidarea tranzacției de cel care procesează cardurile agreate de vânzător privind plățile online;
5.4.3. existența unor date incomplete/ incorecte în rândul celor furnizate de Cumpărător/ Client;
5.5. Clientul deține dreptul de a se retrage din Contract, de a returna un bun, de a returna un serviciu, în termenul prestabilit de 14 zile calendaristice, caz în care nu este necesară invocarea unui motiv anume sau să suporte costurile suplimentare, excepție făcând cele aferente livrării. Conform OUG nr. 34/2014, termenul de expirare a perioadei de returnare a unui bun/ renunțare la un Serviciu este de 14 zile începând cu:
ziua în care clientul/cumpărătorul a intrat în posesia fizică a ultimului Bun comandat – atunci când o singură comandă vizează produse multiple, care au fost livrate separat;
ziua în care clientul/cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului bun/ ultimei piese comandate – atunci când produsul constă în loturi/piese multiple;
5.6. Cumpărătorul care ia decizia de a se retrage din Contract poate să completeze online formularul de retur disponibil în contul său de pe site-ul nostru.
5.7. Cumpărătorul/ Clientul care dorește să se retragă din Contract în raport cu termenul legal ce vizează această acțiune va returna și cadourile eventuale de care produsul în cauză a fost însoțit. În situația unei Comenzi achitate, într-un termen de maximum 14 (paisprezece) zile suma va fi rambursată de către Vânzător, începân cu data informării acestuia de către Cumpărător privind decizia de a se retrage din Contract. Modalitățile de returnare a sumei sunt după cum urmează:
5.7.1. în cazul Comenzilor care au fost achitate cu card online, suma este restituită în contul din care plata a fost realizată;
5.7.2. în cazul Comenzilor achitate prin Card bancar/ ramburs/ Op, suma se restituie prin virament bancar;
5.8. Vânzătorul poate să amâne rambursarea sumei până în momentul primirii Bunurilor vândute/ primirii dovezii care demonstrează expedierea lor acolo unde nu a propus recuperarea personală a Bunurilor -data cea mai recentă va fi avută ca reper).
5.9. În cazul unui Serviciu/ Bun comandat de Cumpărător, ce nu poate fi livrat de Vânzător, cel dintâi este informat de cel din urmă legat de situație, ulterior returnând în contul de pe care a fost efectuată plata contravaloarea aceluia, într-un termen de cel mult 7 (șapte) zile începând cu data în care Vânzătorul a luat acest fapt la cunoștință/ în care Cumpărătorul a exprimat intenția de a rezilia Contractul în mod expres.
Servicii/Bunuri in cazul carora nu este asigurat dreptul de retragere
6.1. Bunurile realizate la comanda Cumpărătorului/ personalizate în mod clar fac excepție de la dreptul de retragere din Contract.
Facturare- plata
7.1. Prețurile Serviciilor și a Bunurilor care sunt afișate pe site au T.V.A. inclus, potrivit cu legislația în vigoare.
7.2. În cadrul fiecărei Comenzi sunt specificate prețul, modalitatea și termenul de plată. O factură pentru Serviciile și Bunurile livrate va fi emisă de Vânzător către Cumpărător, acesta din urmp având obligația de a-i furniza totalitatea informațiilor necesare pentru a emite factura potrivit legislației în vigoare.
7.3. Factura aferentă Comenzii, având conținut de Servicii și/sau Bunuri vândute de X va fi transmisă de Vânzător către Cumpărător exclusiv în format electronic, prin poșta electronică, având ca destinația adresa de e-mail menționată de Cumpărător în câmpul dedicat din Contul său.
7.4. Cumpărătorul are obligația de a actualiza datele din Contul său/ de a accesa informațiile, respectiv documentele pentru fiecare Comandă, care există în Cont, în vederea unei comunicări eficiente și corecte a facturii aferente acesteia.
7.5. Această modalitate de a comunica oferă Cumpărătorului o evidență a facturilor emise de X, disponibile prin accesarea Contului său. Acestea pot fi salvate și arhivate în orice moment, indiferent de modalitatea preferată.
7.6. Prin trimiterea Comenzii, Clientul/Cumpărătorul își dă acordul de a primi facturile în format electronic, fiind adăugate de X în Contul său, intermediarul fiind poșta electronică, acestea ajungând în e-mail-ul menționat în Contul creat.
Livrarea produselor
8.1. Potrivit opțiunii Clientului, Vânzătorul se angajează să realizeze livrarea în sistem de curierat Door-to-door Cumpărătorului, respectiv la sediul său.
8.2. Vânzătorul asigură o ambalare adecvată a Bunurilor, alături de transmiterea documentelor care le va însoți.
8.3. Vânzătorul efectuează livrarea Serviciilor și a Bunurilor numai în România.
Transferul proprietății bunurilor
La livrare va fi transferată Proprietatea asupra Bunurilor, ulterior efectuării plății din partea Cumpărătorului la adresa indicată în Comandă (livrare – semnare de primire a documentului de transport pe care îl furnizează curierul/ semnare de primire pe factura fiscală când livrarea este efectuată de personalul Vânzătorului). Vânzătorul expediază toate produsele în sistem de curierat, cu posibilitatea de verificare a coletului la primire. Cumpărătorul are responsabilitatea de a verifica în prezența curierului integritatea și conformitatea produselor în momentul primirii coletului. În condițiile în care Cumpărătorul constată că produsul comandat prezintă semne de lovire, probleme estetice sau zgârieturi, este sfâtuit să refuze comanda. În acest caz este necesară completarea unui Proces verbal de constatare, întocmit în momentul livrării, în prezența curierului. După plecarea acestuia, nu mai poate fi completat Procesul verbal.
Raspundere
10.1 Vânzătorul nu poate fi răspunzător pentru prejudiciile de orice fel pe care Beneficiarul/ Clientul le poate suferi ca rezultat al îndeplinirii de către Vânzător a obligațiilor sale potrivit și conform Comenzii și prin prejudiciile ce rezultă din folosirea Serviciilor și Bunurilor ulterioare livrării și în special pentru pierderea acestora.
10.2. Prin crearea si folosirea Contului, Utilizatorul/ Cumpărătorul/ Beneficiarul își asuma responsabilitatea pentru menținerea confidențialității user-ului și a parolei, dar și pentru accesarea Contului, și, în funcție de cât permite legislația în vigoare, răspunde de activitatea desfășurată prin intermediul Contului său.
10.3. Prin crearea Contului sau/ și folosirea Conținutului sau/ și plasarea Comenzilor, Utilizatorul/ Beneficiarul aprobă în mod clar și fără confuzie Termenii și Condițiile Site-ului în ultima versiune actualizată care este expusă în cadrul Site-ului, existentă la data creării Contului sau/ și utilizării conținutului sau/ și la data finalizării Comenzii.
10.4. După crearea Contului, utilizarea acestuia echivalează cu aprobarea modificărilor apărute asupra Termenilor și Condițiilor Site-ului sau/ și a versiunilor actualizate ale Termenilor și Condițiilor Site-ului.
10.5. Terminii și Condițiile Site-ului pot fi revizuiți oricând de către X, aceștia fiind opozabili Beneficiarilor/ Utilizatorilor/ Clienților de la data expunerii pe Site. Acceptarea Termenilor și Condițiilor Site-ului se aprobă prin bifarea checkbox-ului corespunzător din Site sau/ și prin plasarea Comenzii sau/ și efectuarea unei plăți online.
Forța majoră
11.1. Nici una din părți nu va răspunde pentru neefectuarea obligațiilor sale contractuale, în cazul în care o astfel de neexecutare la termen sau/ și în mod corespunzător, parțial sau total se datorează unui eveniment de forță majoră. Forța majoră este întâmplarea neprevăzută, în afara controlului părților și care nu poate fi ocolit.
11.2. Dacă în perioada de 15 (cincisprezece) zile de la data declanșării lui, întâmplarea respectivă nu încetează, fiecare parte va avea permisiunea să anunțe cealaltă parte legat de desfacerea de plin drept a Contractului fără ca vreuna dintre ele să poată cere celeilate alte interese – daune.
Legea aplicabilă – jurisdicția
Contractul prezent este supus legii române în vigoare. Eventualele neînțelegeri apărute între X și Beneficiari/ Clienți se vor rezolva pe cale amiabilă sau, în cazul în care aceasta nu va fi posibilă, neînțelegerile vor fi rezolvate de instanțele judecătorești autoritare din Municipiul X.